Elli tipsar..

Elli tipsar..

.. om denna otroligt söta tunkika/klänning från Ellos. I sure wouldn't mind having it in my wardrobe.
Stövlarna, som dock inte syns sådär jättebra på bilden, är ett big no-no.
Jag har aldrig gillat cowboy-stövlar, men dessa tar priset.
En tråki modell toppas med en äcklig beige färg, och en plastig känsla.

Terapi och fynd

Mamma undrade ifall jag ville följa med henne och pappa till Nova Lund, och kolla på muggar.
Jag sa ja, fast bestämde att jag skulle kolla i lite andra affärer istället.

Att vandra omkring ensam i klädaffärer är som terapi för själen - man känner sig så harmonisk.
Korkad som jag är, tog jag bara med 300 kr. Jag tänkte "jag hittar säkert inget".
Och när man tänker så, då hittar man alltid en maaaassa saker. Men jag bestämde mig för att försöka hålla lite i pengarna, så det blev faktiskt bara en sak.
Ett par svarta shorts, från H&M, för bara 79 spänn.

Jag har dragit på mig dem över ett par svarta strumpisar nu. De är jättesköna.
Nu ska jag se ifall jag kan hitta ladda-över-bilder-från-digitalkameran-till-datorn-programet-skivan, så att jag kan installera om det.
Isåfall ska jag slänge upp en massa bilder til er!

Jag vann!

Haha, hon kom, hon red, hon segrade!

Nästan i alla fall, det var jag och två andra tjejer som fick lika bra tider, så det blev en trippel förstaplats.
Jag blev jättelycklig av att bara komma runt utan att riva ett enda hinder.
Berättade jag att det var idealtid? Det var det, i alla fall. För er som inte vert det, kan jag tala om att idealtid betyder att det finns en tid(som man inte vet om), och så gäller det att ens egen tid(alltså hur lång tid det tar för en att komma runt banan) kommer så nära den som möjligt.
När jag kommit ut ur ridhuset, mötte tjejen som också red Brownie(hästen jag red på, då) mig, och hjälpte mig lite. Vi tog av sadel och hela faderittan, eftersom jag var helt säker på att jag inte skulle vinna. Sedan hängde jag med J upp på caféet, och tittade på när de sista i min klass hoppade.
Och plötsligt kommer en tjej fram till mig och utbrister "vad gör du här, du ska ju rida ärevarv snart, du vann!".
Jag blir såklart jättestressad. Pappa hade åkt iväg med min ridhjälm, så det blev till att sno K's(hon blev inte jätteglad..^^).
Eftersom Brownie inte hade varken sadel eller träns, och de andra som skulle få priser redan var nere i ridhuset, snodde jag K's häst också.
Jag sprang ned till ridhuset med hästen travandes bredvid, hoppade upp medan vi sprang, och hann in precis i tid.
Sedan blev det ett litet ärevarv i galopp, med mig i spetsen.

Så här sitter jag, nyduschad, med en rosett och en liten pokal. Woho, vågen för Ellie!

-Gäsp-

Jag har precis kommit hem från stan, blev tidigt ikväll. Jag måste ju upp imorgon, ska vara i stallet redan tjugo över åtta. Jag är inte nervös längre. Det värsta som kan hända är att jag trillar av, och blir utskrattad, och har jag någonsin brytt mig om sånt förr?
No, no.

I alla fall, jag var och såg
Ice Age 2 med A idag.
Det finns några fördelar med att hon hoppar på ryckor för tillfället; för det första så är alla expediter/kassörskor mycket trevligare, och för det andra så behöver men inte trängas längre, alla flyttar sig så att min lilla sjukling ska få plats.

Anyway, dags för lite sjönhetssömn, godnatt.

Musik är så underbart

Dagens låt: Empty Apartment - Yellowcard

Flowerbomb banlyst

Läste precis i Sydsvenskan att Oslos flygplats bestämt sig för att ta bort parfymen Flowerbomb ur sitt Taxfree-sortiment. Detta beroende på att en passagerare stoppats i Paris, och fått parfymen beslagtatgen pga att den liknade ett vapen. Ja, jag säger då det..

Holla!

Nyss hemkommen från J.
Har varit i stan och shoppat, fast det blev inte så mycket. Bara en vit basT-shirt från BikBok, en gratiströja från H&M och ett par vita leggings med spets längst ned.

J shoppade destom mer, bland annat en supersöt jeanskjol, som hon ska ha tillsammans med leggings.

Imorrn är det grillmiddag med familjen, farmor och farbror, och sedan Ice Age 2 med A; känns som om det kan bli aningens stressigt.
Och på söndag är det hopptävling. Jag är nervös, vilket egentligen är dumt. Jag kan ju hoppa annars, varför skulle det inte gå på söndag?

Vänta lite.. det är ju redan lördag. Äsh, låtsas att det var en halvtimme sedan jag skrev det här, okej?

Dagens: outfit och göromål

Dagens: outfit och göromål
Idag har jag på mig linnet ni ser ovan(gosh, gotta fix that camera..), tillsammans med ett par gråa stuprörsjeans från Lee.
Linnet är från H&M, och när jag köpte det var det egentligen meningen att jag skulle använda det till leggins, men när jag fick det(köpte det via nätbutiken) visade det sig vara lite för kort. Jag har då ingen lust att flasha trosorna för hela skolan.

Jag är precis hemkommen från Arena 306, där jag sett en liten konsert med bandet Clark. De är så otroligt bra, om ni aldrig hört dem, ta er till ROCKS och inhandla senaste singeln, I don't need you.

Och pga av dagens händelser blir dagens låt: Invisible - Clark


Jag har en finne.

Jag har fått en finne. Mitt på näsan. En stor, röd finne. Mitt på näsan.
Man får inte finnar på näsan. Man får finnas runt näsan, på hakan och i pannan. Inte näsan.
Det är bara i Apotekets reklamer man har finnar på näsan.
Suck..

Jag hann klart med historiearbetet. Det blev itne jättebra, men ett VG kan jag nog få på det, trots allt. Hoppas jag.

Jag ska hopptävla på söndag, för första gången. Det är inget stort bara en liten grej för ridskolans medlemmar.
Lagom för mig då, alltså. Alla tjejer i min ridgrupp har tävlat flera gånger, så jag tyckte att jag också borde prova.
Jag har ju trots allt ridit i 7 år nu.. Wish me luck!

Ännu en lista som ingen orkar läsa..

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"..bönor och kål. I ett stånd säljs bronsknivar och spännen.." (ny rad)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Ett tomt glas.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Grey’s Anatomy

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

7.50 ( den var 8.00. Jag är liiite av en tidsoptimist)


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Pappa som knappar på sina tangenter borta i sitt arbetsrum

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår, gick hem från skolan.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Min spegelbild, borstade tänderna.

8. Vad har du på dig?
Fula mjukisbrallor och ett snobben-pyjamaslinne.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Njaae.. inte vad jag kan komma ihåg.

10. När skrattade du senast?
När jag såg att det stod ”undersökning” i fråga 7.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ingenting, jag har inte  hunnit få upp något ännu.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ähm.. Mina naglar. J har målat dem. Totalt gräsliga. (Ohyes, jag komma tjata om det här..)

14. Vilken var den senaste film du såg?
The sisterhood of the travelling pants.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En röd ferrari. Och en massa kläder och skor. Och en maaaassa saker.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag tycker att batik är det fulaste som finns.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag skulle skaffa en städerska. Nej, jag skojade bara. Ellie for president?

18. Tycker du om att dansa?
Ja, fast jag kan inte, men ändå.

19. George Bush?
Nej!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Emilia och Oliver.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Åååh, Looondoooon…

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
”Vad i helvete gör du här uppe? Ner med dig!”

Såhär duktig är jag..

En timme senare har jag fortfarande inte skrivit mer än en halv datorsida.
Istället har jag läst bloggar. Det är mycket roligare.

Idag skulle jag vara fin, men svart ballongkjol och svarta strumpisar, men icke sa nicke, och gjorde om vädret så att det blev jättedimmigt.
Och eftersom det var stressigt, hann jag inte mer än dra på mig ett par jeans och en vit tröja. Offeciel tråk-tisdag idag.

Suck..

Ellie ska lämna in ett arbete om forntida Egypten imorgon.
Ellie har inte börjat än.
Ellie undrar varför det blir såhär varje gång hon försöker planera.
Ellie borde börja nu.

Jag kan inte komma på någon rubrik, hope you don't mind...


Dagens...
...roligaste: Folks kommentarer angående mina naglar (se föregående inlägg).
...tråkigaste: Jag har ett berg med läxor. Jag måste plugga. Mycket.
...sötaste: K's kommentar angående mina kläder. "Åh, Ellie, du har lltid så snygga kläder. Vill du hjälpa mig och shoppa nån gång?" (och det är klart jag kan, bestäm bara ett datum)
...snyggaste: S - han är så het. Och han vet om det.

Också en totalt onödig lista som ingen orkar läsa igenom men som är rätt kul att göra.

Jag har:

(x) snott den här listan
(x) varit kär
( ) varit i knytnävsslagsmål
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak 
( ) blivit arresterad
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) skolkat
( ) sett någon dö
( ) varit i USA (men till sommarn, då!)
( ) ätit sushi (jag fattar inte grejen med att käka rå fisk..)
(x) åkt snowboard.
( ) crowdsurfat under en konsert
(x) tagit smärtstillande
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) hoppat i en lövhög
(x) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel
(x) varit ensam
( ) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm (jag HÖLL i den!)
(x) blivit missförstådd
(x) vunnit en tävling
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) känt mig som en utstött
(x) hatat mitt utseende
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt mitt hjärta
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
( ) varit på andra sidan landet (vad ska jag i norrland och göra?)
(x) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
( ) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit karaoke
(x) betalat för mat med bara mynt (haha, det var sååå pinsamt)
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) blåst bubblor
( ) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan uppfylld
( ) hoppat från en bro
(x) ätit hund/katt-mat (misstolka inte.. jag skulle bara smaka, ju.)
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
( ) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
(x) drömt att jag gift mig med någon
(x) limmat fast min hand i något (i ett bord. Suck.)
( ) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
( ) skrikit så att jag inte fått luft
(x) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka.
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på (räknas trilla i?)
(x) brutit ett ben  (ett ben i armen, då.. :P)
( ) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät
( ) gråtit så mycket att jag skrattade
(x)fuskat på ett prov
( ) haft en Britney Spears-skiva
(x)glömt någons namn
(x) rymt hemifrån
(x) flugit
(x) älskar eller saknar någon just nu
( ) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad

Skoldator igen.

I skolans data-sal igen. Måste vara försiktigt så att ingen märker mig.
Hinner inte skriva långt.
Söker fakta för arbete om forntida Egypten.

Som sagt fungerar inte kameran, men jag kan tala om att jag är iklädd mellanblå Lee-jeans, vit T-shirt och en brun väst. Håret är delat, översta delen är uppsatt i hästsvans, undre utsläppt. Luggen tillbakadragen med guldigt diadem. And right, ett brun-bernstensfärgat halsband, också.

Mina naglar ser hemska ut.
J ville måla dem igår, och jag satt och tittade i en tidning samtidigt.
När jag 20 minuter senare tittade upp, var de målade i en chockrosa färg, med silverglittriga och mörkblåa kryss på.
Jag reagerade med ett "herregud, vad har du gjort?!", innan jag, väluppfostrad som jag är, tackade henne. Hmm?

Jag har ont i ögonen

Jag har ont i ögonen. För jag är så jävla trött.
Jag behöver sova.
Egentligen borde jag plugga. Men jag orkar inte.
Så vi skiter i det.
Godnatt.

Cykel vs. häst?

Nu:
Snabb cykelrunda, hem och duscha.

Sen:
Hem till J för att rida och lasta hö.

Kamerastrejk

Jag som hade tänkt vara duktig och inviga Dagens outfit-kategorin. Men nehej, då vill datorn inte ta emot några bilder från kameran.
Den totalvägrar.

Suck.
Jag får sätte någon på att fixa det (hmm, brorsan kanske?) så att ni får se lite shoppingfynd från Stockholmsresan.

Det blev en tidig kväll ikväll. Kom hem från A för en timme sen, och jag ska snart gå och lägga mig (ja, redan).

Godnatt, på återseende.

Oh my gosh


Vädret är underbart! Solen skiner och det måste vara minst 15 grader ute.
Har precis tagit en cykelrunda på en timma, och kollat in omgivningarna, såhär när det våras.

Nu:
Lunch med familjen ute i trädgården, mammas pastasallad, smaskens!

Sen:
Stan med A, kanske bio.

Fröken Barton

Fröken Barton
Jag kan inte hjälpa det, jag tycker att Mischa Barton är så otroligt vacker.
Suck, den som ändå fick se ut som henne.
Snygga kläder har hon också - för det mesta.


Dålig rolighistoria och en kärleksförklaring


"I djungeln bodde en massa myror, som älskade sina myrstackar. Där fanns också en stor elefant. Elefanten älskade att ta långa joggingrundor. Tyvärr hatade elefanten myrorna, så varje gång han sprang förbi en myrstack stampade han på den, och myrornas hårda arbete förstördes.
Myrorna blev arga på elefanten och bestämde sig för att göra något åt saken.
På morgonen när elefanten kom joggande hade alla myrorna klättrat upp i träden. När elefanten trampade på myrstacken, så att kvistar och löv for all världens väg, hoppade alla myrorna ned från träden och kastade sig på elefanten.
Men elefantan skakade bara på sig, som en hund gör när den kommit upp ur vattnet.
Alla myrorna trillade av, utom en, som satt på halsen.
Då skrek de andra myrorna från marken:
- Stryp honom!"

Du är för go, J. Det spelar ingen roll hur dålig din humor är, jag älskar dig ändå!

Hamburgare

And she's back.

Jag har precis kommit tillbaka från stallet.
Mina ben är möra och jag stinker, som mamma uttryckte det, "som om jag rullat mig i gödselstacken".

Pappa serverade mig en hemslagad hamburgare. Alltid lika gott.

Jag vet inte vad som hänt med mig. Vanligt vis gör jag bara de läxor jag absolut måste, och knappt ens det, men idag fick jag någon slags knäpp, och gjorde läxor för två dagar framåt!

Nu kallar The OC med übersöta Adam Brody. Adios!

Ursäkt och smygande

Först måste jag be om ursäkt eftersom jag glömde berätta att jag skulle till Stockholm, vilket är anledningen till att det varit så tyst här på bloggen.

Jag ska berätta lite om resan sen, men för tillfället sitter jag vid en av skoldatorerna, som inte får användas till annat än skolarbete egentligen. Jag har en lärare som kretsar bakom mig som en hök, och bara väntar på att få avslöja mig.

Hupp! Jag återkommer senare.

Ohno, Paris..

Ohno, Paris..

Nej, Paris, det där är inte sexigt.
Inte ett dugg, faktiskt.


Det bidde ingen shopping..

A kände sig inte tillräckligt kry för en shoppingrunda, så vi stannade hemma istället.
Istället för Ica Age 2 fick vi därför kolla på American Pie -  Bandcamp.
Vi är lite perviga, ja, och vi hade verkligen skitkul.

Det blev lite shopping idag, tillsamman med mamma och min kära bror.
Lillebror fick en stickad, V-ringad Lyle & Scott tröja i ljusblått. Han var så söt i den.
Han fick två par nya jeans också.
Egentligen var det bara det ena paret som var snygga, mörka, oslitna Diesel-jeans. Jag kanske äntligen kan få honom att lägga av med sin fula hiphop-look.

Jag inhandlade en söt, svart kjol på Åhléns, för endast 200 kr. Tillsammans med ett par svarta leggings kommer det att bli jättesnyggt.

Nu har jag roat mig med att plocka ihop en svart liten drömoutfit från Oasis, vad tycker du?


Det bidde ingen shopping..

Trött och tråkig

Bredvid mig står skolväskan och påminner om att jag borde plugga till det där SO-provet vi har imorgon.
Men jag är faktiskt mer intresserad av att försöka hitta en snygg väska.
Gärna en chokladbrun än, lite classy, men ändå vardaglig. Dessutom måste den ju vara ganska stor om jag ska få plats med alla skolböckerna, och priser behöver ju inte vara alltför högt.

Kanske shopping på fredag med nyopererade A.
Hon sitter i rullstol, med en stor gipsklup på vardera fot.
Har vi tur så hinner vi med att se Ice Age 2 också.

Nej, nu var det ju det här med plugget. Suck. Okejdå. En liten stund.
Suck, suck, suck.

Avril och Hilary byter hårfärg?

Byte?

Det ser ut som om Hilary Duff och Avril Lavigne har inspirerats av varandra och bytt hårfärg.
Jag tycker faktiskt att det ser riktigt bra ut.
Bilden är tagen på April Fool's fest i Hollywood.