Godmorgon, goddag, godnatt.

Min dag i korthet:

Vaknar vid tio, och inser att det är min första sommarlovsmorgon sen i fjol. Går upp med en sån där härlig känsla i magen.

Fem minuter senare sjunker humöret något, då jag, påväg in i duschen, upptäcker att jag sovit på en bläckpenna.
Jag har fem långa bläckstreck på låret. Lakanet har på något mirakulöst sätt klarat sig, sånär som på en liten prick.

Äter godis och jordgubbar till frukost. Näringsrikt värre.

Latar mig och glor på TV.

Mamma, som är ovetande om vad jag ätit till frukost, serverar våfflor till lunch.

Åker upp till centrum för att klippa mig. Efteråt blir det lite shopping (resultat: en väska, ett nagellack, och en gul tröja med blåa prickar, avsedd för svergiematcher.) och en liten fika.

Tar bussen hem, och upptäcker att jag är väääldigt försenad. Hoppar av några stationer tidigare, och smiter in på Konsum för att köpa ett choklad att muta mamma med.

Chokladet fungerar, och mamma blir inte arg när jag anländer, två och en halv timme försenad.

Äter. Mums.

Mandos ringer och svamlar, till slut kommer hon cyklande hem till mig. Vi har roligt. Mandos åker hem.

Jag blir sjukt trött och bestämmer mig för att gå och lägga mig för att orka upp vi åtta imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback